Arabic (العربية) Arabic (العربية) Portuguese (Português) Brazilian Portuguese (Português do Brasil) Bulgarian (Български) Bulgarian (Български)
Catalan (Català) Catalan (Català) Croatian (Hrvatski) Croatian (Hrvatski) Czech (Čeština) Czech (Čeština)
Danish (Dansk) Danish (Dansk) Dutch (Nederlands) Dutch (Nederlands) English English
Faroese (Føroyskt) Faroese (Føroyskt) Finnish (Suomi) Finnish (Suomi) French (Français) French (Français)
Galician (Galego) Galician (Galego) German (Deutsch) German (Deutsch) Greek (Ελληνικά) Greek (Ελληνικά)
Hebrew (עברית) Hebrew (עברית) Hindi (हिन्दी) Hindi (हिन्दी) Hungarian (Magyar) Hungarian (Magyar)
Italian (Italiano) Italian (Italiano) Japanese (日本語) Japanese (日本語) Latvian (Latviešu) Latvian (Latviešu)
Lithuanian (Lietuvių) Lithuanian (Lietuvių) Mandarin Chinese [Simplified script] (汉语) Mandarin Chinese [Simplified script] (汉语) Norwegian (Norsk) Norwegian (Norsk)
Polish (Polski) Polish (Polski) Portuguese (Português) Portuguese (Português) Romanian (Română) Romanian (Română)
Russian (Русский) Russian (Русский) Slovak (Slovenčina) Slovak (Slovenčina) Spanish (Español) Spanish (Español)
Swedish (Svenska) Swedish (Svenska) Turkish (Türkçe) Turkish (Türkçe) Ukrainian (Українська) Ukrainian (Українська)
Просмотреть этот сайт на другом языкеRussian (Русский)
Развитие
Extras

On-line test for learners of German

Модератор: Saaropean

On-line test for learners of German

Сообщение Saaropean Чт 2005-07-14, 7:07

Hallo,

Für ein Experiment im Internet suchen wir Leute, die Deutsch als Fremdsprache lernen. Wir untersuchen in unseren Doktorarbeiten, wie Menschen eine Fremdsprache lernen und verarbeiten. Dafür ist es wichtig, wie gut die Teilnehmer an unseren Experimenten Deutsch können. Wir untersuchen daher in dem Internet-Experiment verschiedene Sprachtests, um zu sehen, welche für uns am besten sind.

Das Experiment hat jetzt angefangen. Ihr könnt einige Tage lang auf der Seite http://www.coli.uni-saarland.de/~gparis/Experiments/GermanProficiency teilnehmen. Wir werden Euch am Ende die richtigen Antworten per Email zuschicken.
Außerdem können Ihr 25 Euro gewinnen!

Wir würden uns sehr freuen, wenn Ihr bald teilnehmen würdet. Wenn Ihr Bekannte habt, die auch Deutsch lernen, schickt diese Mail ruhig weiter!

Vielen herzlichen Dank!

Ulrike Padó und Garance Paris, Universität des Saarlandes

Hello,

We are looking for people learning German as a second language to take part in an experiment on the web. In our research, we investigate how people understand foreign languages, and we need a good measure of proficiency. Thus, in this experiment, we want to compare different tests to see which is best for our purpose.

We would really appreciate if you could all take part! We promise to analyse the data anonymously - the point is not to see how good your German is, but to see how good our test is. ;-) The only reason we ask for your e-mail address is to send you the solutions and so that some of you can win money in compensation.

The link is:
http://www.coli.uni-saarland.de/~gparis/Experiments/GermanProficiency

Oh, and if you know other people learning German, please do send the link to them too!

Ulrike Padó and Garance Paris, Saarland University
Saaropean
Forum Administrator

Сообщение Geist Чт 2005-07-14, 21:26

Ich habe den Test gerade gemacht - es war nicht zu schwer, aber auch nicht leicht. Saar, bist du mit dem Projekt angegliedert?
Das ganze Meer verändert sich, wenn ein Stein hineingeworfen wird.
- Blaise Pascal

English, Deutsch, Español

Geist

Сообщение Saaropean Пт 2005-07-15, 6:32

Ich kenne die beiden Studentinnen, die das Projekt machen, aber ich habe damit nichts zu tun. Es war nur eine E-Mail, die ich weiter geleitet habe. ;-)
Saaropean
Forum Administrator

Сообщение paruha Пт 2005-07-15, 16:48

I began to make it yesterday, but at some point it said: Page not found, or something like that...Didn't you have this problem, Geist? I might try again, if you didn't.
Защо да харчим пари, които нямаме, за да купим неща, които не са ни нужни, така че да впечатлим хора, които не харесваме?

I don't even remember what standard deviation is.
BezierCurve: It's some important part of sadistics, I believe.
paruha

Сообщение skye Сб 2005-07-16, 21:25

The research is completed, the test is not on-line anymore.
skye

Сообщение Geist Вс 2005-07-17, 20:23

paruha писал(а):I began to make it yesterday, but at some point it said: Page not found, or something like that...Didn't you have this problem, Geist? I might try again, if you didn't.

Tut mir Leid, dass ich zu spät antworte. :( Nein, ich hatte keine Probleme mit dem Test.
Das ganze Meer verändert sich, wenn ein Stein hineingeworfen wird.
- Blaise Pascal

English, Deutsch, Español

Geist

Вернуться в German (Deutsch)